Failed to connect to the server – Symantec Server 2012

Ik heb een server geïnstalleerd met Windows Server 2012 R2 Essentials. Vrij snel na de installatie heb ik Symantec Endpoint Protection Manager 12.1.5 geïnstalleerd op de server en een antivirus-cliënt geïnstalleerd.

Alles verliep goed, totdat ik probeerde in te loggen in de SEPM. Ik kreeg daarbij onderstaande melding te zien:

Failed to connect to the server.

Make sure that the server is runnning and your session has not timed out.
If you can reach the server but cannot log on, make sure that you provided the correct parameters.
If you experiencing network issues, contact your system administrator.

Failed to connect to the server - Symantec

Toen begon het troubleshooten…
In de logboeken van Windows kon ik geen meldingen vinden die in verband stonden met deze melding. Ook de logboeken van Symantec gaven geen aanknopingspunten. Alle Symantec-services waren up-and-running en toch nog steeds geen mogelijkheid tot inloggen. Vervolgens heb ik de server een herstart gegeven en daarna SEPM 12.1.5 opnieuw geïnstalleerd. Weer kreeg ik dezelfde foutmelding bij het inloggen! Ook een uur lang bellen met een Symantec medewerker leverde geen oplossing.

Oplossing
Uiteindelijk was de oplossing heel simpel;

Ik had de role RemoteAccess geïnstalleerd op de server om VPN-verbindingen mogelijk te maken. RemoteAccess reserveert een range-poort die ook gebruikt wordt door SEPM. Met de onderstaande commando in Powershell worden deze poorten weer vrijgegeven (vervang het IP-adres met het IP-adres van de server):

Set-NetNatTransitionConfiguration -IPv4AddressPortPool @("192.168.16.1, 10000-47000")

Failed to connect to the server - Symantec server 2012

Na het uitvoeren van deze commando kon ik inloggen in SEPM 12.1.5 😉

Heb je wat aan dit artikel gehad of heb je nog vragen, laat gerust een reactie achter!

https://i1.wp.com/windowstechblog.nl/wp-content/uploads/2015/01/Failed-to-connect-to-server-Symantec.png?fit=301%2C202&ssl=1https://i1.wp.com/windowstechblog.nl/wp-content/uploads/2015/01/Failed-to-connect-to-server-Symantec.png?resize=150%2C101&ssl=1Martien van DijkSymantecWindows Server 2012Symantec,Windows Server 2012 R2Failed to connect to the server - Symantec Server 2012 Ik heb een server geïnstalleerd met Windows Server 2012 R2 Essentials. Vrij snel na de installatie heb ik Symantec Endpoint Protection Manager 12.1.5 geïnstalleerd op de server en een antivirus-cliënt geïnstalleerd.Alles verliep goed, totdat ik probeerde in te loggen in de SEPM. Ik...it's all about Microsoft