Apple voor de gewone man onbereikbaar?

Het hoog aangeslagen merk Apple heeft de consument niet goed kunnen bereiken, waar Microsoft de consument wel juist weet te bereiken. Dat is de uitkomst volgens een Amerikaans onderzoek, uitgevoerd door UTA Brand Studio en uSamp. Uit dit onderzoek blijkt dat het merk ‘Microsoft’ het meest geliefd is onder de Amerikaanse consumenten. Ook het merk ‘Windows’ staat hoog aangeschreven.

In de onderzoeksresultaten van het merknamenonderzoek die vandaag op de CES in Las Vegas zijn onthuld, scoort Microsoft beter dan haar aartsrivaal Apple. Consumenten stelden zelfs dat ze niet meer zonder Microsoft kunnen leven, integendeel tot het merk Apple. De consument voelt zich vertrouwder bij Microsoft dan bij het merk Apple dat in de ogen van de consument meer iets is voor hoog opgeleide, rijke mensen. Voor huishoudens met een inkomen tot 50.000 per jaar is Microsoft veruit het favoriete merk. Voor consumenten met een inkomen meer dan 50.000 per jaar is Apple juist het favoriete merk.

De onderzoekers laten tegenover de nieuwssite recode.net weten dat uitkomsten wel verklaarbaar zijn. “Wij waren ook verrast, maar je moet de gehechtheid begrijpen” zei vincent in een intervieuw. “Een groot deel van de wereld maakt gebruik van de producten van Microsoft en ze zijn er aan gehecht. Terwijl Apple voor hen is als de koningin van het bal: mooi maar niet zoals wij zelf.”

En de Nederlandse consument dan?
De uitkomst van het onderzoek sluit min of meer aan op de Nederlandse consumenten, die Apple niet zien als onmisbaar maar Windows wel. Het is zelfs verrassend om te zien dat het merk Apple niet eens in de top 100 van onmisbare merken voorkomt. Terwijl Samsung, Android, Nokia, Hema, het NOS-journaal en Albert Heijn goed scoren.

Onderzoeksresultaten in een PDF

https://i1.wp.com/windowstechblog.nl/wp-content/uploads/2014/01/Microsoft-meest-geliefde-merk-van-de-gewone-man.png?fit=300%2C200&ssl=1https://i1.wp.com/windowstechblog.nl/wp-content/uploads/2014/01/Microsoft-meest-geliefde-merk-van-de-gewone-man.png?resize=150%2C150&ssl=1Martien van DijkMicrosoftMicrosoftApple voor de gewone man onbereikbaar? Het hoog aangeslagen merk Apple heeft de consument niet goed kunnen bereiken, waar Microsoft de consument wel juist weet te bereiken. Dat is de uitkomst volgens een Amerikaans onderzoek, uitgevoerd door UTA Brand Studio en uSamp. Uit dit onderzoek blijkt dat het merk 'Microsoft'...it's all about Microsoft